Keresés
Close this search box.

Ilyen volt a 2019-es vízi karnevál

Kalandos karneválon vagyunk túl, ami néhányunk számára nem úgy sült el, ahogyan elterveztük, de összességében egy elképesztő élménnyel gazdagodhatott mindenki – felvonulók és nézők egyaránt! 😍

Zétényi Dóri fotója

Tegnap este sor került a 26. Víz Zene Virág Fesztivál esti vízi karneváljára. Az előkészületek flottul zajlottak, mindenki időben megérkezett és előkészült a programra. Számításaim szerint legalább 76-an voltunk SUP deszkákon a vízen, ebből jó néhányan utasként csücsültek a deszkák elején. Akadt olyan deszka, amin egyszerre hárman is helyet foglaltak. 👪 Sok regisztrált nem jött el, néhányan lemondták a részvételt.

21:15-re kellett az Új Kajakház Ökoturisztikai Központ elé érnünk, így 21:00-kor már vízre szálltunk az Old Lake SUP bázisa előtt. A felvonuláson a tervek szerint a belső körön haladtak a vitorlások, eggyel kijjebb a motoros hajók, a külső, parthoz legközelebbi körön pedig mi, SUP-osok haladtunk. Előttünk a kajakosok és kenusok eveztek egy felvezető motoros csónak mögött, utánunk pedig a sárkányhajósok jöttek. Beletelt egy kis időbe, amíg mindenki elfoglalta a pozícióját, ezért volt egy kis várakozás az elején, utána pedig egy „kedves” tilosban fürdőző miatt kellett vesztegelnünk, ami sajnos elég sok időt elvett tőlünk. A hangulat persze ennek ellenére is fantasztikus volt, idén is rengetegen szurkoltak a partról ami elég nagy erőt adott az evezéshez, amire néhányunknak nagyon nagy szüksége volt, mindjárt elmesélem miért. 😃

Úton a kajakház felé

Igazából nekem sokáig az járt a fejemben, hogy mennyivel szívesebben nézném kívülről a partról az egészet, mert akárhányszor hátranéztem elképesztő látvány tárult elém! 👇 Az külön öröm a számunkra, hogy a nagy létszámunkkal nem kicsit emeltük az esemény fényét. Színesebbnél-színesebb SUP deszkák kígyózó sora lepte el az Öreg-tó vizét, azt hiszem kijelenthetjük, hogy egy egészen új szintre emeltük a rendezvény színvonalát. Szerintem szuper társaságunk volt és nagyon büszkék vagyunk minden SUP-os résztvevőre, nagyon jók voltatok! 🙌

Elképesztően jól néztünk ki!

Kívülről egészen biztosan még csodásabb látvány volt. De vigasztal, hogy DroneTata már vágja a drónvideót (ugye Martin…? 😄), szóval hamarosan látni fogjuk, hogyan is néztünk ki madártávlatból! Hatalmas pillanat volt, amikor a vitorlásokon felkapcsolták a high-tech világításokat, szerintem ott mindenki üdvrivalgásban tört ki. Döbbenetesen jól mutattak! 🤩

Egy a sok vitorlásból…

Sajnos közel sem kaptunk annyi világítást, mint tavaly. Szerencsére a legtöbben készültek és rengeteg ötletes világítás volt a deszkákon, sajnos nem fotóztuk körbe, de remélem minél többen osztanak meg képeket és fény derül a megoldásokra. 💡

Izzott a levegő (is)

Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani a Nocqua hazai forgalmazójának (aka. SUP Mánia Győr), hogy biztosított 6 darab profi SUP világítást a programra, ezek fantasztikusan jól mutattak még az Öreg-tó sötét vízén is. Azt viszont nem tudtuk, hogy mekkora tempóveszteséget jelent egy ilyen szerelvény a deszkán. Óriásit! 😦 Mindannyian, akik ilyen világítással mentünk végigkínlódtuk a teljes evezést és gyakorlatilag ötször olyan keményen kellett hajtanunk, mint a többieknek, hogy csak a tempójukat tartani tudjuk! Én őszintén megmondom, hogy borzasztó érzés volt és nekem nagyon sokat rontott az élményen, főleg, hogy nekünk kellett Istivel vezetni a sort. Külön emelem a kalapom Móni előtt, aki egy kis 9’8”-as allround deszkán küzdötte végig a távot ezzel a világítással! 💪 Remélem közeli felvételt senki nem csinált rólam, mert az biztos, hogy nem az öröm és boldogság jelei mutatkoztak az arcomon evezés közben! 🙈 #ThePaddlingDead Hiába na, a fénynek és a csillogásnak mindig ára van! 🤣🤣🤣 Ezzel együtt csak egy picit maradtunk el a tavalyi tempótól, az órám szerint átlagosan 4 km/h volt az idei átlagos haladási tempóm, szemben a tavalyi 4,5 km/h-val. Szóval büszke vagyok magunkra!

Kicsit későn kezdtem trackelni, amúgy megvolt az 5 kili 🙂

A sok késedelem miatt sajnos arra nem volt idő, hogy két kört evezzünk, mint tavaly. Az első kör végén döntenünk kellett, hogy 15 perc alatt be tudjuk-e vállalni a második kör teljesítését, de Istivel együtt úgy láttuk helyesnek, ha kiszállunk az első kör végén és beevezünk a tó közepére, a kijelölt bójasor mögé. Egyébként ha jól hallottam minden kézi erővel hajtott eszköz kiszállt a második körből, egyedül az elektromos motorokkal hajtott hajók csinálták végig a 2. kört. Én külön élveztem, hogy csodálhatjuk picit a vitorlásokat anélkül, hogy eveznünk kéne, mert annyira jól mutattak, főleg amikor a tó közepére kanyarodtak és a sötét háttér előtt csak a füstös homály, a hajók sziluettje és a fények játéka látszódott. Nem sokkal azután, hogy beeveztünk a tó közepére, kezdetét vette a tűzijáték.

Várakozás a nagy durranásra

A tűzijáték 🎇

A tó közepén megálltunk és vártuk a nagy durranást, pontosabban durranásokat. Meglepően sokáig tartott, az biztos, hogy ezen aztán nem spóroltak, bár szerintem sok volt az ismétlődő elem. Ezzel együtt lenyűgöző volt!

A tűzijáték után a motorosok visszakísértek minket a bázisra.

Köszönjük!

Köszönjük minden résztvevőnek, hogy eljöttetek, a Víz Zene Virág Fesztivál vezetőségének a lehetőséget a részvételre és a profi szervezést, külön köszönet a vízi programokat irányító vezetőknek, a biztosítóknak, a felvezető hajósoknak és az összes többi programban résztvevőnek! No és persze minden nézőnek, hálásak vagyunk a szurkolásért, a tapsért és minden kedves szóért! 💚

Külön kiemelném, hogy ez az egyedülálló program saját deszkásoknak ingyenes volt, nem is tudom melyik más hazai SUP-os rendezvényről lehetne ezt elmondani!

Képek

A képeket, amiket készítettünk, válogatás nélkül itt találjátok, használjátok őket nyugodtan:

Aki még készített képet megköszönjük, ha megossza velünk, akár úgy, hogy feltölti ebbe a mappába. 🙂 Megosztásoknál használjátok a #vizzenevirag és #oldlakesup hashtageket!

Videó

Köszönjük az élményt, találkozunk jövőre! 🤩